1 Ocak 2013 Salı

Hatasız kul olmaz

Bilenbilir, ben hep belli bir tür müzik dışında başka birşey dinlemeyen bir insanım ki, bunun en önemli sebeplerden biri de özellik ile Amerika menşei'li grupların gerek en iyi gitarların üretildiği bir ülke, gerekte bunların temini ve ücretlerinde hiç bir sıkıntı yaşamadıkları için pek çok ülkeye oran ile müzik konusunda hızla gelişmiş ve bunları müziklerine yansıtıyor olmaları.

Bunun yanı sıra oradaki insanlar müzik konusunda daha çeşitli olmalarıda ayrı bir faktör. Türkiye gibi müzik yapmak için çıkan insanların %99 para için yapmıyor. Bu yüzden de herkes kendi zevklerine göre birşeyler üretebiliyor. Durum böyle olunca, haliyle halkta çeşitliliğe açık olduğundan dolayı sevdiğimiz ama Türkiye'de bulamadığımız o müzik türlerini hep yabancılardan dinlemek zorunda kalıyoruz.

Yoksa Türkiye'de güzel Stoner albümü yaptılar da biz gidip albümü alıp destek vermedik mi?..

Neyse efendim şimdi bu Türkçe şarkının nereden geldiğine değinirsek. Orhan Gencebay'ın 60. sanat yılına özel çıkan bu albümü müzik marketlerde görmemenin imkanı yok. Bende çok methini duyunca merak ettiğim bir kaç yorumu dinlemişliğim vardır. Çünkü Orhan Gencebay'ın yorumu, alt yapısından çok ne kadar iyi sözler yazdığı konusunda bilgim vardı. Geçen gün salonda açık olan bir programdan bu şarkıyı duydum ve aklıma geldi. İlk dinlediğimde sözlere çok dikkat etmemiş olmalıyım.

Şarkıyı tekrar dinlediğimde o sözlerin ne kadar güzel olduğunu farkettim. Özellikle bana göre orjinal halinin alt yapısına bakıldığında daha bir toparlanmış ve daha bir güzelleşmiş. O zaman bu güzel sözlerle sizi başbaşa bırakıyorum.



Hatasız kul olmaz, hatamla sev beni
Dermansız dert olmaz, dermana sal beni
Kaybettim kendimi, ne olur bul beni
Yoruldum halim yok, sen gel de al beni.

Feryada gücüm yok, feryatsız duy beni
Sevenlerin aşkına, ne olur sev beni
Sev beni...

Bu feryat, bu hasret öldürür aşk beni
Uzaktan olsa da, razıyım sev beni
Razıyım sev beni...

Ümitsiz yaşanmaz, sevmemek elde mi
Can demek, sen demek, gelde gör bendemi
Sözümde sitem var, kalptemi dildemi
Tez elden haber ver, o gönlün eldemi

Feryada gücüm yok, feryatsız duy beni
Sevenlerin aşkına, ne olur sev beni
Sev beni...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder