10 Ağustos 2012 Cuma

Tek gerçek

Aslında içimdekileri ben hiçbir zaman ateşe vermedim. Onlar benden hiçbir zaman ayrılmadılar. Öyle inanmıştım, hayat kulağıma fısıldamıştı hiç karşılaşmadığım bir insan ile karşılaştığımı ve haksız da değildi. Hiç şikayetçi olmadan kaderimden yaşadım kederimi, sıkıntımı ama bir gün umutlar bitmek üzereydi. Gerçekten hayal gibi geliyor, gerçekliğini sorgulayıp duruyordu zihnim oysa ki başka bir tarafı diyordu ki bir söz söyledin. Asla umudunu kaybetmeyeceğim, hep o küçük ihtimaller yaşatacaktı, yeşertecekti.

Bir günde hayat değiştiği gibi başka bir gününde tersine dönüverdi. İnançlarıma karşı beslediğim duygular o gün biraz daha perçinlendi. Bittim dediğim yerde doğmak nedir o gün yaşadım. İnsan yeniden doğunca ne yapacağını bilemiyormuş. Hani seni büyüten insanı tanırsın ama onun kim olduğunu söylemezsin ya işte aynen öyle ağızından neler çıkacağını bilemiyorsun. Oturup dua ediyorsun, şükrediyorsun binlerce kez içinde küçücük umutlar yeşertene.

Sadece birine rastlamak için bile olabilecek bütün kıta da dört gözle etrafa bakıp dört dönmek her seferinde aynı heyecan ve özenle asla yılmamak insanı ayakta tutmaya yetebilir. Varlığını hissetmek, onun geçtiği yerlere sinmiş o buram buram kokusunu duyabilmek kadar güzel bir duygudan sıkılmak mümkün olamaz. Ebediyete kadar gidecek bir özlemle en nadide şekilde saklanacak herşey bu hafızanın ve yüreğin içerisinde. Ona başka kimsenin değmeyecek.

Sen yokken insanların suretleri senin suretini aldı kime baksam seni görür oldum. Başkasıyla konuşmam bile söz konusu olamazdı aslında ben hep seninle konuştum. Seni daha çok görüyor ve konuşuyor olmak mükemmeldi. Hayır delirmedim sadece rüyalar, onlara geliyordun. Ben kendi hafızamda bu kadar güzel bir sen daha yaratamayacak kadar acizdim ancak o sen olabilirdin. Sabahları suratımda ki sırıtma ifademin başka sebebi olamazdı.

Çok şey yazılır, bitmez tükenmez ama kelimelerin hiç biri o kıymete ulaşacak değerde değiller. Kıfayetsiz kalıyor işte herşey ötesi yok. Ulaşamıyor hiçbir şey sana ve bendekileri değiştirmiyor. Herşeyin bittiği yerde ise yeni bir başlangıç olmayacak. Çünkü yerin hiç boşalmayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder