13 Haziran 2012 Çarşamba

Eğitim sistemi

Gündemi bloguma taşımak pek istemem ama artık bu duruma dayanamadım.

Öğrencileri resmen el kadar bebek iken okula aldıkları yetmiyormuş gibi bir de tatillerini kısacaklarmış. Galiba bunlar hiç okula gitmemiş o yazın sıcağında artık hiçbir öğrencinin gelmediğini çözemiyorlar. Neymiş efendim 674 saat daha az eğitim alıyorlarmış. Çocuklar 9 ay'lık eğitimde birşey öğrenemedi o 674 saat onları kurtaracak ya peh!..

Gençleri yarış atına döndürdükleri yetmiyormuş gibi bir de üzerine iyice kafayı yedirtecekler.

En başından beri okul yaşamının bu kadar uzun olmasına karşı olan biriyim. Bir genç 20 yaşında diplomasını almış olmalı bana kalırsa. 18-20 arasında stajda dahil olan güzel bir mesleki eğitim ile iş alanına yönelik gerçek bir başlangıçla gençler cesaretlendirilip aynı zamanda teorikte değil pratikte bilgi edinmesini sağlamaları gerek. 20 yaşına gelince de çünkü bir insan hayatını anca oturtur ama bizim insanımız tembel olduğu için 26'ya kadar okumuş babasının çok parası varsa koymaz tabi.

2 yorum:

  1. ben okula 5 yaşında başlamışım, o da anaokula falan gitmeden. bence erken okula göndermenin bir zararı olmazmış gibi geliyor, en azından bende olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim anlatmak istediğim daha çok bu kadar erken başlamanın, erken bitirmeye bir katkı sağlamaması. İnsanlar günümüzde o kadar geç hayatlarını kurabiliyor ki. Bu durumu biraz olsun iyileştirilmeli.

      Zaten artık doktora filan derseniz insanlar 30-35'e kadar bir fiil okuyor. Bütün gençliği eğitime verdin geriye ne kaldı?

      Sil