14 Mart 2012 Çarşamba

Siyasi kimlik edinme çabası

İnsanlara bazen hayretler içerisinde bakıyorum. Hiç uğruna birbirlerini yiyorlar, tüketiyorlar hatta hayatlarını mahvediyorlar. Asla değiştiremeyecekleri şeyler uğruna ve insanlarda oluşan fanatiklik herşeyi körüklüyor. Kimse birbirine insan gözüyle değil, düşüncesine göre bakıyor.

Politika tüm hatlarıyla halkın içine işlemiş. Herkes adeta kendini bir siyasi kimlik edinmek zorunda hissediyor. Oysa bana göre hiç buna ihtiyacım yok. Senelerdir yaptıklarının bir halta yaramadığını görüp sonunda pes edenlerin yazdıkları şeylere göz atıyorum da gerçekten içler acısı.

Sırf kapitalist düzeni protesto ettiği için içmek istediği halde kendini kısıtlayıpta evine sokmayan insanlar var. Sağlık açısından sokmaması anlaşılabilir ve taktir edilebilir birşey fakat insan sırf yaşadığı görüş ayrılıkları yüzünden hayatını ve özgürlüğünü etkileyebilecek kararlar alabiliyorsa bu çok acı bir olay.

Aslında bahsettiğim örnek çok zararsız bir örnekti. Üniversiteleri meclise çeviren öğrencilerin sırf bu uğurda okuldan atılmayı göze almaları kadar fanatikçe bir davranış olamaz. Çünkü o kişinin öğrenim hayatının bitmesi onun savunduğu değerlere ne birşey katar, ne de istediği şeylerin yerine getirilmesini sağlar.

Gerçekten niye ortaya atılan bir kaç görüşün peşine gidip insanların birbirinden bu denli ayrılması, birbirlerine düşmanca muamele etmesi gerçekten çok yazık. İnsan kendi fikirlerini yaşamalı, kendi olgularını yaratmalı. Bir kalıba girmemeli ama bizim toplumumuz hep birşeylere ayak uydurma çabasında. Bir kerede kendiniz olun, yalnızca kendiniz.

7 yorum:

  1. Zaten o öğrenciler de kendileri olmak için öyle değiller mi? Gerçekten ifade özgürlüğü diye bir şey olsaydı, ne o üniversiteler meclise dönüşürdü ne de insanlar senin de bahsettiğin gibi bir siyasi kimlik arayışına girerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır. Tamamen ayak uydurma tantanası ve %90'ı neyi savunduğunu bile bilmiyor.

      Sil
  2. belki saçma ve abartı gelicek ama benim nezlimde her bireyin -hele ki gençse-, siyasi bir görüşü olmalı. Farklılık yaratan tek nokta bu görüşü ister açığa vurur ister açığa vurmaz noktasıdır. Ama görüş herkesn sahip olması gerekendir. İnsan yaradılışı gereği zaten hep birşeylere taraftır. Babama çok kızardım ben küçükken. Mutlaka oturtup haber izletirdi bana küçücükken daha, ya derdm istemiyorum, sevmiyorum anlasana! ama bu yaptığının kıymetini üniversiteye gittiğimde anladım. Benim objektif bir bakış açım war, benim bir görüşüm var. ve yeri geldiğinde savunabiliyorum hemde kanıtlarıyla. Üniversitedeki olaylara gelince çok haklısın birçoğu bence de ne savunduğunu bilmiyor ve benim vergimle alınan ı sıraların azına sıçıyor. tamamen mallık. keşke ne yaptıklarını en savunduklarını bilseler yazık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak şurada hak verebilirim. Eğer gerçekten onların ne konuştuğunu anlamak istiyorsan bilgi kesinlikle gereklidir ama işte anlaşamadığımız nokta bence siyasi kimlik gereksiz.

      Kocaman bir etiket ve ben kimsenin ne etiketi altına girmek ne de başkalarının düşüncelerini kabul etmek istiyorum. Bulunduğu zaman dilimi içerisinde herkes kendi yargılarını oluşturup onun üzerinden gidebilmeli.

      Çünkü bir siyasi kimliğin her zaman iyi ve kötü yönleri vardır. Sen onu seçtiğinde her yönüyle kabul etmiş sayılırsın. Bu yüzden hiç bir kimliğim yok illa da bir isim koymak gerekirse apolitik denilebilir.

      Sil
    2. Feraşeye katılıyorum herkesin bir görüşü olmalı.

      Ayrıca yazıdada bahsi geçen okuldan atılan TGB'li arkadaşımızın eylemini gerçekleştirirken hatta daha eylem bailamadan rektör ile girdiği dialogdan sonra okuldan atılması arkadaşımın suçu olamaz. Asıl konuşmamız gereken bence onu okuldan atacak kadar sıg ve düşüncesiz kafalar.

      Sil
  3. Nereden biliyorsun neyi savunduğunu bilmediğini. Yani genç beyinler o kadar kör mü sence?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir çoğunun o kadar kör ve cahil olduğunu düşünüyorum.

      Sil