14 Mart 2012 Çarşamba

Resmi giyim zorunluluğu

Evet artık blogu eskisi gibi daha aktif kullanmaya başladım. Aslında sürekli takip edip herkese yorum yapıyordum fakat yazmayınca sadece okumanın pek bir espirisi kalmıyordu. Tek sıkıntı blog kitlesi hızlı bir şekilde kan kaybetmese gerçekten çok güzel olacak.

Asıl konuya gelirsek bulunduğum dönem içerisinde resmi giyinme zorunluluğu içerisine hapis olduğumu söyleyebilirim. Şunu kabul etmem gerekir ki hakikaten kötü göstermiyor hatta insanların size karşı olan davranışları bile değişiyor. Tabi bu kısımında da aslında çok hoşlandığımı söyleyemem çünkü sırf resmi giyiniyorsunuz diye birilerinin size itimat etmesi daha spor giydiğinizde aynı saygıyı görmeme olayı çok iki yüzlüce ve hoş değil.

Buraya kadar herşey normal ama birşeyin güzel görünmesi onun içerisinde rahat olacağın manasına gelmez ki işte en büyük görüş ayrılığım burada başlıyor. Ben rahat ettiğim şekilde giyinmekten hoşlanan biriyim. Günlük hayatımda beni tanıyan, gören insanlar bilir. T-shirt + Gömlek ikilisini tercih ederim. Gömlekler hep aynı tip oduncu diye tabir edilebilecek gömleklerdendir ve kesinlikle ama kesinlikle yaz - kış onların kolları kıvrılır. Çünkü bileğimden elimin üzerine düşen birşey giymekten nefret ediyorum ve bence öylesi görüntü olarak da hiç kötü durmuyor.

Bu giyim konusu aslında sadece benim için böyle değil genel bir problem. Avrupa ülkelerinde patronlar ve çalışanları büyük oranda daha rahat bir giyim üzerine anlaşmaya varabiliyorlar. Bunun çalışan motivasyonu üzerinde çok büyük bir etkisi olduğu düşüncesindeyim. Abartılmadığı taktirde daha serbest bir giyim için tabuların yıkılıp gerekli adımların atılması gerekli.
Belli gün ve zamanlarda bu tarz bir giyime kesinlikle karşı olmadığımı belirtmek isterim. Aksine
değişiklik güzeldir. Fakat bir şey rutin haldeyse orada problem yaratır.

3 yorum:

  1. Allahım ya anarşistsin sen he, eşşek :D ille bi düzene aykırılık yapıcaksın yani. ama haksızsın diyemicem haklısın bal böcüüüü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer topluma ayak uydurmaya çalışmak peşinde değil de gerçekten kendim olmak istiyorsan ve bu anarşistlik sayılıyorsa, evet anarşistim, kralıyım, şuyum, buyum =D

      Sil
  2. artiss ya aman iyi huh, Mr. Meşe

    YanıtlaSil