23 Kasım 2011 Çarşamba

Sen iyi oldukça...

Düzgün ve huzurlu bir hayat isteği oluşuyor insanın doğasından ötürü ama birşeyler ters gidiyor. Hayat denilen olgu her daim süprizleri içinde barındırdığını bilmeyen küçük çocuklar olarak herşeye dokunarak, sıkarak öğrenmeye çalışıyoruz. Kimisi canımızı inanılmaz derece yakıyor, kimisi süper duyguların içerisine bırakıyor.

Hayat olgusunu karşımıza çıkan kötü şeylerin aslında yaşamın ta kendisi olduğunu idrak ettiğimiz an da kafamızın içerisinde bir ışık hüzmesi oluşuyor Evreka! Hayat aslında kötülüklerle iyilikleri sevdiren garip dengesi olan birşey olduğunu o gün anlıyorsun. Müthiş bir hevesle kafanın içerisindeki film şeridini tavana yansıtarak bakıyorsun olaylara hepsi adeta puzzle parçaları gibi birbirini tamamlıyor. Kötülüğü görmeden, iyiliğin değerini anlayamıyacağın ve hayatta kolay olanın kötülük olduğu, kimi zamanda üzerinden prim yapıldığını.

Herşey aslında diğerlerinden ayırt edilmek istemekle başlıyordu, yanına biraz da mücadeleci ve hırslı bir ruh eklenince, kötü olmanın kolay olduğu şu hayat akışı üzerinde insanların birbirine zarar vererek bunu işin gidişatı olarak göstermeleri, olması gerekenin bu şekilde insanların sürekli birbirlerini dürtekliyerek anlaşmayı benimsemiş olmaları çok saçma geliyordu.

Seneler içerisinde hayat muhasebesi yaparken bazen kendimden başka iyi olmayı seçen ve sen iyi oldukça kötü reaksiyon vermeyecek birini göremeyeceğimi zannederdim. Oysa ki yanılıyormuşum, hayatın kötü yanları gibi güzel yanılgılarını farkettim, verdiğin değerin bozulmadan artarak sana geri döndüğünü gördüm. İşte o günden itibaren melankoli, huzur, mutluluk gibi duygular benim için bir kere daha yenilendi. Uzun aralıklarla yazılar yazan ben elime koluma düşüncelerime hakim olamıyor sürekli birşeyler karalama ihtiyacı sarmıştı. Hepside yorgun ama enerji dolu bir gece kelebeğini görmem ile başladı.

Buraya kadar birşeyler karalamaya çalıştım fakat bundan sonrasında kelimelerim kifayetsiz kalıyor çünkü o burada ki bir teşekkürden çok daha fazlasını hak ediyor.

2 yorum:

  1. hayatımda okuduğum ve Feraşeyi barındıran en anlamlı yazı budur. İçinde (tahminimce :D) ben olduğumdan değil, verilen bi kıymetin verilen bi değerin bu kadar güzel ifadesinden.. Ben bana olsa da olmasa da bu yazın çok ama çok t.ederim :) ya anlatamıyorum ki işte değişik bi şey çok değişik bi his. İyiki tanımışım demketen başka bişey kalmıyo sanırım :)en özet halim bu sanırım

    YanıtlaSil
  2. Evet efendim Feraşe içindi bu yazı =)

    YanıtlaSil