12 Eylül 2011 Pazartesi

Ters kalkmak, tersten kalkmak

Her ne türlü yazılırsa çizilsin bundan mütevellit asabiyet durumu içerisinde olduğumu anlamanız bir hayli kolay olsa gerek. Dün kafamın içerisinde dolanan fikirler beni rahat rahat uyumaya sevketmemiş olup, gecenin bir vaktinde kalkıp kulağıma kulaklığı takarak 7 kilo dambıl ile çalıştım. Neyi ne kadar çalıştığımı bende bilmiyorum ama yattığımda kolum bayağı ağrıyordu. Zira içimdeki hüzünün ve duygusallığın tavan yaptığından herhalde duvar yumruklardım.

İşin temeline gelirsek durum basit. Hani derler ya insanlar bazı olaylara kısmet diye. İşte o kısmet denilen şey insanların iyimserliğine göre hayatlarının bir dönemecinde herkese bir şans tanınacağı üzerine kuruludur. Ama olmayınca olmuyordur. Basit umutlara yelken açıp kendimi kandıramıyorum.

İnsanların o beğenmediği niteliklerin bir kısımının banada yakışmadığını görerek kendimi yenilemem kaçınılmaz oluyor. Ne bütün gün yemek yedikten sonra kıçımın üzerinde oturan biriyim, ne hobileri olmayan boş bir hayat yaşayan biriyim, ne de boş boş gezen biri değilim. Bunların hepsi benim maymun iştahlı olmadan çok yönlü biri olmamdan kaynaklansada tam istediğiniz özelliklerde bir telefon bulup sırf markasını sevmiyorsunuz diye onu satın almamak gibi birşey.

Tabi durum böyle olunca insan belli zaman aralıklarında kendini daha iyi konuma getirmek üzere hep "ben nerede yanlış yapıyorum?" sorusunu kullanıyor. Bir üst paragraftaki analizler çıkıyor ortayada.

İnsan kendi kaderini belirleyemez. Bazen en ihtimal vermiyeceğin insanlar bir araya geliyorken kim bana insanın kendi kaderini belirleyebildiği iddasını kabul ettirebilir ki?

2 yorum:

  1. Selam, dün akşam The Big Lebowski'yi izlemiştim. Bilmiyorum duymuş muydunuz? Coen Kardeş'lerin filmi. Ve
    Jeff Bridges anlatılamayacak kadar tatlı oynuyordu. Lakabıda "The Dude" (ahbap)idi.

    Şimdi sizin bu yazınızı okuyunca, "naber ahpap" diyesim geldi:)

    YanıtlaSil
  2. Hayır izlemedim. Şu aralar aslına bakarsan kolumu kaldıracak kadar bile vaktim yok. Denk gelirse bir gün izleyebirim ancak.

    Ayrıca pekte iyi sayılamam akşamın çökmesine rağmen. Çünkü yarın kalktığımda hiç birşey değişmemiş olacak ve benzer hisleri yaşıyacağım.

    YanıtlaSil