23 Haziran 2010 Çarşamba

Ah bir geçse elime

Facebookta belki de insanların bakmadan bile geçiceği ya da geçiştirdiği türden basit, sıradan ya da ne bileyim öyle bir ileti gördüm. Yazılan sadece ama sadece birinin yapıcağı yolculukla ilgiliydi. Bu basit gibi görünen şeyin arkasında kafamda hayallerin canlanması uzun sürmedi.

Elime bir kamera alıp gezmeliydim. Bütün olay bu evet, sadece bir kamera, biraz para ve hiçbirşey düşünmeden gezmek. Belki yaklaşık 1 hafta gibi kısa sürebilecek küçük çaplı bir belgesel amaçladığım. Bir insanın gözünden hayatı göstermek izleyenlere, kendi dünyalarından sıyrılıp farklı duygular sunmaktı isteğim. Farklı duygular yaşamak.

Elime bir kamera geçse yapıcağım diğer bir planım aslında kendi hayatımı çekmek ya da kendi hayatımda yola çıkarak birşeyler çekmek fakat halen kamera ile ilgili bir girişimim yok şuan için ve de daha önemlisi halen o "evet işte hayatımı değiştirdim" diyebileceğim şeyi ya da şeyleri gerçekleştirmiş sayılamam. Basit bir kısa film sadece istediğim, hali hazırda olanın yanına daha iyisini çıkarabilmek.

3 yorum:

  1. benimde istediğim bu ama fotoğraf makinesiyle,basit gbi görünen dev detayları olan bi istek.. umarım olurda senin gözünden görürüz gezdiğin yerleri :)

    YanıtlaSil
  2. Bi objektifle değil,
    kendi gözlerinle bakmak da gereklidir bazen.
    Gösterme kaygın olmadan git
    bi yerlere..
    git..sonra yaz..
    bizde görmüş gibi olalım bi fotoğrafa ihtiyaç duymadan, sadece betimleyerek..

    YanıtlaSil
  3. @Doğa
    Etraf fotoğrafçı dolu ve çok daha iyileri var sadece zaman, açı biraz da bilgiyle güzel fotoğraflar yapabilirsin çok fazla beyin gerektirecek birşey olduğunu düşünmüyorum. Belki çok fazla bakılıp akılda kalıcı olabileceğinide sen hiç şu fotoğrafı gördüm çok güzeldi diye birşey duydun mu bilmem ama ben şu film çok güzeldi diye hergün bir yerlerde görüyor ya da duyuyorum. Daha fazla kitleye hitap ettiğini ve o kurguyu yakalamanın daha zeka ile orantılı olduğunu düşünüyorum bu yüzden tercihim bu yönde =) Aslında olmıyacak birşey değil daha doğrusu yapmadığımız birşey değil sadece ekipman ve biraz zaman'ı bir araya getirmek için çaba sarfetmek gerek, yaparsam olur yani =)

    @incredo
    Betimlemek gerçekten yorucu bir iş, bazen zevkli gelebilir ama b*kuda çıkabiliyor açıkçası. Bence hiçbir yazı görsel öğeler kadar akılda kalıcı olmaz ve bu yüzden çekim yapmayı tercih ediyorum farklı şeyler katabileceğimi bu iş'e =)

    YanıtlaSil