22 Şubat 2010 Pazartesi

Yaşamı doldurmak

Hayatı dolu dolu yaşamaya çalışırken en dolu haliyle geliyor gibi gözüken bir hafta başı ama aslında ay sonuydu. Yeni stresler kol gezinecekti etrafımda ben def etmeye çalışacaktım hepsini teker teker bunları yaparken kısmen belki kendilerimide boş otururken düşündüğüm düşüncelerimden alıkoyacaktım. Aslına bakarsanız bu iyi mi yoksa kötü mü ben de bilmiyorum. Hayatı suyun aktığı gidişatta yaşamak değilde düşünerek kendi kurguladığın şekilde yaşamak ama kurguladığın şeyleri bazen ya sen belirliyemiyorsan. İşte, işte o an herşey suya düşüyor.

Herkes ama herkes hayatı kendine göre olabildiğince iyi ve dolu yaşamaya çalışıyor. Peki bu doluluk neye göre kime göre bir doluluk olmalıydı. Kimisi için her hafta eğlence ortamlarında geçen, kimileri için sadece sevgilisinin olmasıydı hayatı dolu geçirmek demek, hayatın manası, eğlencesi. Oysa ki sırf hayat bunlardan mı ibaretti, kaç kişimiz yastığa başımızı koyduğumuz da bir günün anatomisini çıkartabiliyoruz.

Yaşantılarımız aslında hergün birşeyleri yapmaya söz verirken nasıl geçtiğinin farkında bile olamıyoruz. Sırf ortalama bir insan 16 senesini okumak için ayırıyor bu dünya'ya koskoca bir yaş idrak'ın son safhalarında ikinci seviyede karşımıza hayat okulu çıkıyor. Öğrenmenin ucu bucağı yok. Yaptığımız şeyler kadar yapmadığımız şeylerden de şikayet ediyoruz, hep bir serzeniş dolu hayat.

Yaşamak, hissetmek bilemiyorum herşeyin idrakı sanılandan daha karmaşık. Ne kadar o an düşünüp birşeyleri haykırsanda bir başına tek taraflı ekranın içerisine gördüğün o beyaz sayfaya aktaramıyorsun herşeyi keşke bir duygu makinası olsaydıda aktarsaydım herşeyi buralara...

4 yorum:

  1. daha dün akşam arkadasıma dedımkı '3 aydır evde işsizim ve nasıl gecti bu 3 ay ne yaptım hic bılmıyorum.'ortada bi süreç var ama bomboş gecmiş gibi geldi.bana göre dolu yaşamak ne sevgilinin olması ne sadece bi işinin olması.hepsinin aynı anda olması asıl dolu yaşamak bence..

    YanıtlaSil
  2. katılıyorum ve zaten bunun için çaba harcıyorum. Hem işsiz ne kadar süre dışarıda gezebilirsin ki ??.

    YanıtlaSil