18 Ocak 2010 Pazartesi

Kültür meselesi

Şimdi hani 2010'a girdik ya, hani kültür başkentiyiz ya bir sürü yazan çizen olmuş etrafta normalde ben böyle siyasi ya da gündem konularını pek ele almayı sevmem. Çünkü özel günlerde şiir okuyan müsamere çocuklarına benzetiyorum bu işi.

İnsanların "kültürsüz kültür başkenti" şeklinde ki yazılarını görüyorum da ne kadar sığ bir düşünceye hakim olduğumuzu iyice görmüş oldum. Bir ülkenin kültürü sadece insanlarının ne kadar bilinçliği olduğuyla ölçülen birşey mi? ya da ne kadar tepeden bakıyorlar ki mutfak, örf, adet şeklinde belirttiğimiz kültürlerimizi yok sayabiliyorlar.

Bundan kendine pay çıkarmaya çalışan şahıslarda var tabi Türkiye'de opera salonumuz bile yokmuş hadi oldu diyelim kim gidecek? Hadi gidildi diyelim opera kültürü belirleyen bir unsurmudur? Tabiki hayır üzerine dinlediği klasik müziği yazarakta kendi egolarını tatmin etmeye çalışıyor zavallıcak.

Bu arada unutmadan Metal rlz!

7 yorum:

  1. ismail yksız meydan konserlerine ben konser demem böyle kültüre kültür hiç demem..

    YanıtlaSil
  2. istanbul 2010 kültür başkenti muhabbetinin asıl amacını bilmeden yorum yapılmasını saçma buluyorum doğrusu.buradaki amaç aman en elit kültürel aktiviteleri istnbulda gerçekleştirelimden ziyade ''İstanbul’un tüm potansiyelinin ortaya çıkacağı, her kesimden İstanbullunun katılacağı, sahipleneceği, kültür ve sanatın tüm görkemiyle yaşanacağı büyük bir katılım projesidir.'' bişeyi eleştirmeden önce eleştirilecek konu hakkında kulaktan dolma bilgiler yerine ciddi araştırmalar yapıp konu hakkında bilgi sahibi olduktan sonra eleştiri oklarını sarfetse bu düşüncesizler,o zmn bir nebze anlıycam...acaba kaç kişi söz konusu ajansa gidip de mrk edip nedir ne değildir bu olay dedi,ya da kaç kişi ajansın en azından sitesine girerek içeriği öğrenme zahmetinde bulundu...eleştirmek her zaman kolaydır,önemli olan beğenmediğiniz noktalar varsa acaba bunlar için neler yapabilirim ne gbi katkılarım olabilir diyerek bir adım atmak ve görülen eksiklikleri ya da varsa hataları değiştirmeye çalışmaktır diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Dark bu konuları araştırdığımı iyi biliyorsun ama işin o kısımına hiç girmek istemedim yoksa konu uzar gider =D

    YanıtlaSil
  4. ben tüm bunlrı sni hedef alarak söylemedim stumm yanlış anlama,bu olay gündeme geldi geleli olumlu bişey söyleyen nerdeyse azınlıkta ve bunlrı söyleyenlerde bahsettiğim biçimde hareket edenler..herkes herşeyi beğenmek ya da onaylamak durumunda değil elbette,eleştirmek ''eğer sonunda bir katkı ve değiştirmek'' varsa çok da güzel bişey.ama birz araştırsınlr bilgi edinsinler en azından yaa...tekrar söylüyorum seni tenzih ederim bu dediklerimden,çünkü konu hakkında bilgi sahibi olup da eleştiri de bulunan nadir kişilerdensin arkadaşım...

    YanıtlaSil
  5. Meğer baya doluymuşsun bu konuda bir yazıda sen yazarsın artık =D

    YanıtlaSil
  6. lüzum kalmadı sayfanda dökmüş oldum içimi=))

    YanıtlaSil