22 Ekim 2009 Perşembe

Müziksiz bir hayat düşünemiyorum

Bazen canım öyle bir müzik dinlemek istiyor ki sırf takip ettiğim internet radyoları yüzünden geç saatlere kadar yatamadığım oluyor. İnternet radyosu çünkü normal Türkiye radyoların da maalesef metal müzik kanalına rastlamak mümkün değil halen bir soyutlama var ama olsun hoşuma gidiyor yaygınlaşmaması. Hayko ile birlikte bir çok özenti varlıkların bu türden haberdar olması ve alakası olmıyacak şekil de kendilerini ben de metal dinliyorum diye ilan etmesi çoğu gerçek dinleyicinin komiğine gidiyor. Çok da umurumda değil o dinlediğini sansın kimseye ben metalin felsefesini yazdım diye böbürlenmem çünkü bu müziğin insanlar üzerinde ki ironisi bu değil. Halbuki özenti kesim bak ben de metal dinliyorum diye egolarını tatmin etmeye çalışıyorlar yazık. Hatta istediğinizi diyebilirsiniz ama bence hayko pop'tan başka birşey yapmıyor.

Müzik hayatın sosu gibi, hani makarnayı nasıl sadece su da haşlanıp önümüze konulduğun da kimsenin hoşuna gitmez. Ama çeşit çeşit soslarla hemen hemen her kesime hitap edicek bir yemek ortaya çıkabiliyorsa, insanlarında hayatında da müziğin yerinin bu şekil de olduğunu düşünüyorum ve ben bol soslu istiyorum, ekmeğimi bandırımcam!

Şimdi niye metal mevzuna gelirsem aslında çok kapsamlı ama ben yüzeysel deyineceğim. Metal aslında özgürlüğün simgesidir. Uykum geldi yorgunum bir türlü erken yatamadım, kafam dolu ama yazasım geldi. Şimdi zıbarıcam!..

6 yorum:

  1. Kişiliği oturmamış toy bünyeler kimlik arayışı ve ergen psikolojisiyle asi ve farklı görünme çabası içersinde, kendilerini bir şeye ait hissetme dürtüsü ve sosyalleşmelerini
    tatmin edecek bir şey ararlar.
    Aradıkları şey aslında burunlarının dibindedir.
    Müzik.
    Daha önce müzikten bir haber televizyonlardaki kral tv gibi popüler kültür yayınları yapan kanallarla büyümüş olup,
    anne ben büyüdüm bak göğüslerimde çıkmaya başladı,(baba artık meni salgılıyorum) ben her istediğimi yaparım, metal müzikte dinlerim edalarında, brutal ve screem içerikli müzikleri dinleyip
    anne babalarını tedirgin etmiş olup, kızımız(oğlumuz) acaba satanist mi? sorularını kendilerine sormalarına sebebiyet verirler.
    Çocuklarındaki büyük değişimleri gözlemleyip sürekli siyah giymesi saçları siyaha boyamalar vs ebeveyinleri daha da tedirgin etmiş olsa da pusuya yatmış bir kaplan edasıyla, suskunluklarını korumuşlardır.
    Ergen, müzigi müzik olduğu için değil(enstrmantel ve vokalistlik özellikeri değerlendirmeden)sadece asiliklerini yansıtabileceği bir araç olarak görür.
    Sonra arkadaşlarına hava atma çabası içersinde 'aa ben metalciyim! Metalica dinliyorum diyor ama aslında sadece kendini kandırıyor.Komşusunun oğlundan duyduğu müzik gruplarını ezberlemeye grup arşivini genişletmeye çalışan ergen yetmiyor internetten coppy-paste yapıp üye olduğu arkadaşlık sitesine koyuyor.Grup t-shirleri giyip saç uzatmayla, küpe takmayla kendilerini metalci sanan tipler müziği alet edip görsellikle rant kazanacağını sanan tiplerden ibaret bence.Ve sahte bir kişilik yaratıp aslında olmadıkları bir varlığa dönüşme çabası içersinde kabuğunu kırmaya çalışan bir civciv gibi adeta kıvranıyorlar.
    Gel şimdi böyle insanları müzik insanı olarak nitelendir.
    Bence bunlar ayrı kulvarda hocam.
    İşte müziğin özünü anlamamış ve sadece görselliğe önem veren kitleler yüzünden, hiç olmadık sanatçılar gündemde kalıyorlar.
    Uzun ve göreceli bir konu.

    YanıtlaSil
  2. Güzel yazmışsın, evet uzun ve göreceli bir kavram ne kadar hoşlanarak siyah giyinsem de bir tane grup t-shirt'ü almışlığım yoktur. Etrafımda beni tanıyan kişiler de siyah giyinmem ve dinlediğim müzikten dolayı "metalci" diye takılırlar bana.

    Ben de metal dinliyorum, siyah giyiniyorum ama bu aynı zaman da küpe takmam, sigara ve alkol kullanmam gerektiği manasına da gelmiyor. Uzar gider =)

    YanıtlaSil
  3. Hayko'ya özenti demen ilginçmiş, hazır yiyicilerden olmayıp da doğru düzgün bir şey üretebilen (üretmeye çalışan) bir adam hayko. Tarzını beğenmeyebilirsin tamam ama diğer ''özenti'' yaratıklarla aynı kefeye koymamalıydın. Ki zaten yaptığı müziği herhangi bir kefeye koymuyor ki o,''ben metal yapıyorum.'' falan dememiştir yani bi yerde, kendi tarzı var adamın, kimsenin özentisi değil..

    YanıtlaSil
  4. @Finduilas:
    Alınganlık görüyorum burada ben =)

    Sözüm Hayko'ya değil dersem yalan olur. Sözüm ona şu şekil de piyasada yer edinmek, paranın dibine vurmak için çok güzel popülarite bir müzik yakaladı.

    İşin özenti dediğim kısımı 'BELİRLİ' dinleyici kitlesine. Sen severek dinliyebilirsin ama Türkiye'de bu adamları rock, metal başlığı altına koyan, t-shirtlerini giyen, site site gezip hayko fan gruplarını arayıp kayıt olan zihniyetedir benim asıl serzenişim.

    YanıtlaSil
  5. o konuda sana ben de katılıyorum o halde. :D anlaştık.

    YanıtlaSil