19 Eylül 2009 Cumartesi

Teknoloji

Tam bir teknoloji manyağı olarak demin gördüğüm bir olay ile başlamayı tercih ediyorum. Myspace ve LastFM müyap tarafından kapatılmış. Herkes de bir sinirlilik durumu cidden gülüp geçiyorum. Sadece DNS olarak engelledikleri sürece ne önemi var ki bu yazıları görmesem anlamazdım bile engellendiğini niye basit ve sorunsuz yöntemler varken kendinizi sinir küpü yapıyorsunuz ???
Ayrıca halinize şükredin uzakdoğu çok daha büyük bir sansür kaosu içerisinde şuan direk entegre sansürlü bilgisayarlar yapılıyor ülke de aşılamıyacak derece de güçlü olucak. O yüzden beterin beteri var diyerek halimize şükredelim. Ama tabi sessiz de kalmayalım diyeceğim de duyan kim ??? Şöyle binanın önüne gidip 20-30 karton bozuk yumurtayla bir yerleri yıkamadıkça kim tınlar bizleri..!

Bu arada yoğun bir bilgisayar toplama işi içerisine girdim 4-5 senelik emektarımdan gittikçe nefret etmeye başladım çünkü kasamın soğutması yeterli değil, upgrade sıkıntısından dolayı parçalar birbiriyle uyumsuz ve dar boğaz sorunlarıyla boğuşuyor.

Şöyle güzel bir F/P bilgisayarı kurayım diyorum ama öyle b*ktan bir zaman ki şuan insan ne yapıcağına karar veremiyor.
Öhöm Öhöm dikkat bu yazının geri kalanı teknolojiyi anlamıyanlar için pek birşey ifade etmiyecektir.

Şöyle AMD 945 cpu alim hem ileriye dönük AM3 socket board alayım dedim. Bir baktım anakartlar da SLI desteği yok, mecbur ati almak durumunda kaldım. Onda da 4890'ın fiyatı biraz fazla geldi acep 2 tane 4850 alıp onları CroosFire mı yapsam dedim. He bir de 4850x2 var yoksa ona mı baksam.
23 eylül de ATI 5000 serisini çıkarıcak fiyatlar diğer kartlar da ne kadar düşücek DX11 almak şuan için mantıksız ve pahalı olsa da o kartların çıkmasını beklemekten başka çarem de yok gibi çünkü 4000 serisinin bu kartlarla ucuzluyacağını düşünüyorum. En azından çok fazla bir ucuzlama gelmese de gtx 300 serisi ile kesin bir ucuzlama olucak. Bunun yanı sıra DX11 serisinin ilk seviyesi için alınabilecek kartları ben hiç mantıklı bulmuyorum. DX11 gelir gelmez DX10 kartlar az birşey ucuzladığın da almak lazım yoksa satış dayatması yüzünden onları da kaldıracaklardır.

DDR2-DDR3 ayrımını geri de bıraktım çünkü DDR3 1600- DDR2 1066 ramler arasında yok denicek kadar fark var. Verdiğiniz paranın bir kuruşuna bile deymiyecektir. Zaten DDR3 destekli boardların çoğu bile 1600mhz'i sadece OC ile destekliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder