22 Haziran 2009 Pazartesi

Yavaş tempoda hayat

Dün akşam o hayatı toz pembe gibi gösteren, başroldeki kahramanın hep cillop gibi kızları götürdüğü salak filmlerden birini izledim. Sonra dedim keşke hayatda bu kadar kolay olsa, sıkıntıdan eski günlerime döndüm ogame'e başladığım zamanlar aklıma geldi muse hayranı bir abi vardı çok iyi arkadaştık birden muse dinleyesim geldi eski günlerin hatrına, indirdiğim albümü mp3 oynatıcıma doldurdum. Yarın sabah çalışmak üzere gideceğim iş yerine doğru ilerlerken dinlemek için.

Hep hızlı yürürüm nedense, zaman çok önemli şeydir bunun değerini iyi biliyorum. Birde gençliğin verdiği bir dinamiklik var tabi, bugün hayatı yavaş tempoyla izleyesim geldi. Sağ elim cebimde, yavaş adımlarla ilerlerken sağ tarafımda felç olmuş trafik binlerce araba bekliyordu. Yolumun üzerinde giden bir sürü takım elbiseli adam ve kadınlar, nedir bu resmiyet hiç anlamadım anlamıyacağım. Biraz daha ilerlerken yolda lüks arabalarla giden genç, genç insanlar bunlar bu paraları nerden buluyor demekten kendimi alıkoyamıyordum, o malum söz aklıma geldi "çok laf yalansız, çok mal haramsız olmaz" aynı tempoda yoluma devam ediyordum nefes alışverişlerime kadar hayatı hissediyordum adeta o an birden yol sol tarafında boyacıları farkettim üç tane arkadaş ekmek teknelerini oraya bırakmış oturmuş sohbet ediyorlardı. Eğer iş'e geç kalmamış olsaydım yanlarına çömelik dertlerini paylaşmak istiyordum onlarında, kimbilir neden okuyamadılarda bu işleri yapıyorlar.

Aslında onlar bizden daha tasasız yaşıyor. Son model telefonlar onların umrunda değil, yeni bilgisayar parçaları, arabalar, evler. Sadece bir tabak sıcak yemek ve akşam kalabilecekleri bir yuva aradıkları, bazen bu kadar kanaatkar olamıyorum ben ve kendime sinirleniyorum.

Benimde hayatta hedeflerim hep küçüktü belki bir apartmanın yanından geçerken kafama bir saksı düşecek ve ölücem. Niye uzun vadeli boş hayallerin peşinde koşayım. Şuan için tek hedefim beni anlıyacak bir kadın.

Not:Siyasi içerikli yorumları yayınlamıyacağım, bu olayların kapitalizmin sonucu olduğunu herkes biliyor.

5 yorum:

  1. belki de küçük şeylerin peşinde olduğun için mutlu olamıyosundur kim bilir.. en nihayetinde hep daha fazlası için mücadele edilen bi çağda yaşıyoruz.. yani tabii ki küçük şeylerden de mutlu olabilmeli insan ama bi amaç bi hedef lazım.. o küçük şeyler temel mutluluk kaynağın olmamalı ama onları farketmekten de vazgeçmemeli insan.. esas "aza kanaat etmeyen çoğu bulamaz" düşüncesiyle hareket etmek zamanı boşa harcamak gibi geliyo.. tanıyabildiğini kadar çok insan tanı, gidebildiğin kadar çok yere git, eğlenebildiğin kadar eğlen, mutlu olabildiğin kadar mutlu ol.. en nihayetinde hayat bu.. herkes için bu.. para kazanmak için kendini parçalayan, bi yığın okul bitiren insan için de bu, sağda solda uyuşturucu alan, ayık gezmeyen insan için de bu.. kimi kariyer sahibi olunca mutlu oluyo, kimi kafası dumanlıyken.. uzun vadeli boş hayal diye bişey yok.. çünkü uzun vadeli hayallerin yoksa yaşamanın manası yok bence.. hayalleri olmayan bi insan ne için yaşar ki?

    YanıtlaSil
  2. Hayalleri olmayan bir insan ailesi yüzünden yaşar ve bir gün bulabileceğini düşündüğü arkadaşlar için, ama herkesin güzel bir hayat kurmak için idealleri vardır bunları gerçekleştirmek için yaşar. Dediğin doğru herkes kendi sınırları içerisinde istediğini yapmalı, bunun yanında hırslarımı insanlar üzerinde farklı şekillerde gösteriyorum.
    Hani senin bir yazında yazdığın gibi sınavlarda rakiplerimi geçtim diye sevinemedim dediğin gibi

    YanıtlaSil
  3. aile, arkadaşlar falan filan bunlar amaç değil bana kalırsa.. sadece istediğin hayatı yaşarken ya da elde etmeye çalışırken sana eşlik eden insanlar.. hayatını onlarla birlikte yaşarsıni onlar için değil.. en azından ben böyle olması gerektiğini düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
  4. Mitsubüşü ye tamamen katılıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Biz en ufak bişeye hayıflanır, ah tüh deriz..isyan ederiz..
    neden?? aşk acısı çekmekten, terkedilmekten, paramız bitti diye, aldatılmaktan, işinden memnun olmadığından, can sıkıntısından...vs..ama gün gelir alınır bizimde ifademiz,,silkeleniriz.
    elimizdekilerin kıymetini bilelim diye.!!

    ha birde Olmyacak, belkide gerçekleşmeyecek hayaller bile olsa mutluluk ve enerji veren hayaller vardır.mesela ben hep, çok süper bi sesim olacağını hayal ederim. fakat bana göre olmayacak bi hayal bile olsa, heycan verici:)

    YanıtlaSil