3 Mayıs 2009 Pazar

Şekerli patlamış mısır isteyen???

Bir ara her akşam yapar hale gelmiştim sonra unuttum hemen gidip annemden tarifini öğrendim şimdi benim çok hoşuma gider yalnız yemesi tuzluya nazaran daha zordur. Eğer denemediyseniz ve farklı tadları seviyorsanız tam size göre;
1 çorba kaşığı yağ
1 tatlı kaşığı tepeleme şeker
Göz kararı mısır
bu malzemeleri iyice karıştırdıktan sonra ocağın altını açıp patlatmaya başlayabiliriz.
Tabi bu ölçü kişiden kişiye değişip ben 1 kişilik için yazıyorum.
Dikkat edilmesi gereken iki husus var
1-Patlamaya başladığında ağzını kapattığınız tencerenin ağzını hafif aralık bırakın buhar yapıp geveşemesin mısırlar
2-Patlama biter bitmez anında bir kaseye boşaltın yoksa dibinde şeker karamelleşmiş oluyor ve kalırsa içinde hiç hoş olmuyor.
Haydi afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder