1 Mayıs 2009 Cuma

Özenti insanoğlu...

Kimse ben özentiyim demez, en azından üzerine alınmak istemez. Peki hakikaten özenti misiniz?
Cevabı basit ayağınızda converse, boynunuzda poşu, gözünüzde kaynak gözlüğü kadar gözlük varsa evet özentisiniz. Niye bir insan başkasının kopyası olmak ister ki???
Aslında bunun aile eğitimi ve kişilik piskolojisiyle alakası var. Bir insan kendi olamıyorsa ailesinin bu konuda ona yeterli eğitimi vermediğini ve kişiliğini oturtturamadığını düşünürüm.
Herkes zevkli olucak diye bir kaide yok abuk sabuk herşeyi giyebilir herşeyi takıp takıştırabilirsiniz. Alt tarafı haha tipe bak diye güler geçerler size ama kimse özenti demez sadece marjinalsin der yada farklı bir tarzın var der.
Basit bir özenti savunmasıda vardır bunların kafalarıda kopyadır çünkü kendilerinde olmadıkları için sadece etrafı görüp ezberler ve belli bir düzeyi geçemezler.
-Bana yakışıyor ben giyiyorum...
Yakışıyor olabilir ama konuşman diğer kıyafetlerin, aksesuarlarında onlara benziyor???
-Ya şey işte ıdı vıdı...

Eğer kendine has giyimli birileri tanıyorsanız onlarla biraz daha yakın olmaya çalışın çünkü onlar gerçekten olgun insanlardır.

3 yorum:

  1. ama o insanların yanındakiler de bir zaman sonra fikir çalmaya aa bak ben bunu alıcam dediği an ondan önce alma planları yapanlarla dolu oluyor. onaların da özenti müritleri olabiliyo yani..

    YanıtlaSil
  2. evet aslında çok karışık bir kavram ama eğer birşey çoğalmaya yüz tuttuysa onu değiştirmek lazım diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  3. sana bir piskolog tavsiye ediyorum.sen hiç genç olmadın mı?arkadaş çevren falan?zaten bunlara sahipsen böyle bir yazı yazmazdın dye düşünüyorum.genç bunlar birlikte takılır aynı tip gezerler.hani şu videolarda gördüğümüz bol kazağını kotunun içine sokan tipler vardır.işte bu da öyle bir şey eleştiriye açık ama böyle kinayi ce aşşağılık kompleksi içermeyen eleştirilere.genç bunlr denecek eleşirilere açık.

    YanıtlaSil